Placentology
Ravachol, Francois Claudius Koenigstein
2006-04-18 13:39:15 UTC
Op Tue, 18 Apr 2006 13:48:52 +0200 kwam uit het klavier van The Spanish Inquisition
http://www.telegraaf.nl/prive/38198121/Tom_Cruise_zal_nageboorte_opeten.html
Tom Cruise zal nageboorte opeten
Veel zoogdieren eten de moederkoek op.
LOS ANGELES - Acteur Tom Cruise heeft gezworen dat hij na de geboorte
van zijn kind de placenta zal opeten. Dat schrijft de Britse
boulevardkrant The Daily Mirror dinsdag.
De staatkundige relevantie (voordat iemand erover begint) is dat religie
erkend moet worden als de gevaarlijke geestesziekte die het is.
Moederkoek lijkt volgens mij een beetje op niertjes of levertjes. Hij
zou het volgedne recept moeten proberen:

Moederkoek in WTT:

Ragout moederkoek met WTT,

Benodigdheden voor 4 personen:

1 moederkoek
4 sneden spek
1 eetlepel mosterd
1 ui
1 flesje WTT
1 wit van prei
1 eetlepel bloem
2 dl bruine fond
2 eetlepels gehakte peterselie
solo
Bereiding:

Ontvet de moederkoek en snij deze in stukken van 4 cm
Bak ze hevig aan in de solo
Snij het spek, de ui en de prei in stukken
Voeg dit alles bij de moederkoek en overstrooi met de bloem
Blus met WTT en de bruine fond
Laat goed doorkoken tot binding en voeg de mosterd toe
Serveer met pasta
Werk af met wat peterselie
Ximinez
--
NH.*Webstek* http://www.nholtz.dds.nl *Blog* http://blogger.xs4all.nl/nholtz
" Geen jeugdbende, geen criminele organisatie, geen terroristische groepering,
staatsapparaat." (Britta Böhler)
The Spanish Inquisition
2006-04-18 13:49:47 UTC
Post by Ravachol, Francois Claudius Koenigstein
[...]
Dit is met afstand het meest onsmakelijke gerecht waar mijn naam ooit
onder heeft gestaan.

Overigens voor de minder wetenschappelijk onderlegden onder jullie (ja,
ik weet wie het zijn!). De moederkoek of placenta is niet -zoals de
Nederlandse naam suggereert - een onderdeel van de moeder, maar bestaat
uit weefsel van het kind.

Cruise vreet dus zijn eigen kind op!

Ximinez
--
Our three weapons are fear, surprise, and ruthless efficiency...
and an almost fanatical devotion to the Pope....
http://www.ai.mit.edu/people/paulfitz/spanish/t1.html
Ravachol, Francois Claudius Koenigstein
2006-04-18 14:27:13 UTC
Op Tue, 18 Apr 2006 15:49:47 +0200 kwam uit het klavier van The Spanish Inquisition
Post by The Spanish Inquisition
[...]
Ach het zal best wel smaken. Alhoewel ik het een bizar idee zou vinden.
Maar het is een doorbleod orgaan, dus qua smaak zal het wel lijken op
niertjes of lever.
[...]
Ik dacht dat de moederkeok deels uit weefsel van het kind, en deels uit
weefsel van de moeder bestond. Maar ik kan me vergissen.
Post by The Spanish Inquisition
Cruise vreet dus zijn eigen kind op!
Dat die Cruise niet spoort is duidelijk.
The Spanish Inquisition
2006-04-18 14:30:55 UTC
[...]
Q.E.D. :) :)

Ximinez
Jeroen ter Hofstede
2006-04-18 19:45:58 UTC
[knip]
Post by The Spanish Inquisition
Post by Ravachol, Francois Claudius Koenigstein
Dat die Cruise niet spoort is duidelijk.
Q.E.D. :) :)
Protest! Dit is niet hetgeen bewezen moest worden - je had je aan de
taak gesteld te bewijzen dat religie een geestesziekte is. Aantonen (of
een open deur intrappen) dat een bepaalde gelovige "niet spoort" is niet
hetzelfde.
The Spanish Inquisition
2006-04-18 19:48:39 UTC
Post by Jeroen ter Hofstede
[knip]
[...]
Ja, hallo. Moet ik die andere 5.5 miljard ook allemaal aflopen?

Ximinez
Jeroen ter Hofstede
2006-04-18 20:15:16 UTC
Post by The Spanish Inquisition
Post by Jeroen ter Hofstede
[knip]
[...]
Indien nodig, ja. Had je maar geen categorische uitspraak moeten doen.
(Hebbie wel wiskunde in je pakket gehad?)
Fustigator
2006-04-18 14:46:40 UTC
Vitae forma vocatur "Ravachol, Francois Claudius Koenigstein"
[...]
Waarschijnlijk. Moet je maar eens proberen.
Je vraagt een placenta aan een gynecoloog of een vroedvrouw.
[...]
Nee Ximenez heeft gelijk: de placenta is 100% weefsel van het kind:
het is zijn/haar zuignap om voedsel drank en zuurstof van de moeder te
krijgen zolang hij/zij in de baarmoeder zit.
Evidentissime!
Fusti
el misti
Het kind is onderdeel van de moeder.
Fustigator
2006-04-18 14:46:40 UTC
Post by el misti
[...]
Dit is fout: het kind is een individu dat genetisch onderschieden is
van de moeder, want het heeft de helft van het genetisch materiaal van
de biologische vader.
Fusti
el misti
Nee, dit is goed.
Fustigator
2006-04-18 19:49:25 UTC
Post by el misti
Post by el misti
[...]
Dit is fout:het kind is een individu dat genetisch onderscheiden is
van de moeder, want het heeft de helft van het genetisch materiaal van
de biologische vader.
Nee, dit is goed.
Graag argumenteren. Ik zette een argument hierboven, dus verwacht ik
dat je je stelling dmv goede argumenten ook verdedigt('t Zal moeilijk
zijn)
Fusti
el misti
2006-04-18 19:55:21 UTC
Post by Fustigator
Post by el misti
Post by el misti
[...]
Het kind groeit uit de moeder en is daar dus onderdeel van. Als elke genetische afwijking
maar als individu moet worden gezien, dan kun je nog wel weer even voort.
Jeroen ter Hofstede
Jij beschouwt jezelf ook als genetische afwijking? Interessant.
Fustigator
Fusti
el misti
Absoluut. Wijk jij genetisch niet af dan? En waarvan wijk je dan genetisch niet af?
Fustigator
2006-04-20 06:26:25 UTC
Post by Jeroen ter Hofstede
Post by el misti
Post by Fustigator
Post by el misti
Post by el misti
[...]
Neen, ik heb geen genetische afwijkingen.
Fusti
el misti
Iedereen wijkt genetisch af van de anderen.
Jeroen ter Hofstede
2006-04-19 14:15:13 UTC
[iets]
En, geslaagd?
el misti
2006-04-19 15:06:34 UTC
Post by Jeroen ter Hofstede
[iets]
En, geslaagd?
:-((

'k Klapte helemaal dicht. Vanmorgen nog 3 uur gelest en dat ging nagenoeg perfect. Bij het
examen stond ik zelf verbaasd van de enorme hoeveelheid zenuwen, terwijl ik nog wel een
pakket heb waarbij ik 4 keer mag zakken zonder extra kosten, en ik op andere gebieden
nooit ook maar een beetje examenvrees heb gekend.

Nou ja, na 3 minuten had de examinator eigenlijk al terug kunnen laten rijden, tjezus, wat
een ramp was het. Het enige dat ik geloof ik niet fout deed was dat ik niet onder het
rijden de handrem aantrok.

Ik ben zwaar ontgoocheld, het ging allemaal zo lekker van te voren.
Jeroen ter Hofstede
2006-04-19 15:08:45 UTC
Post by el misti
Post by Jeroen ter Hofstede
[iets]
En, geslaagd?
:-((
Jammer. Volgende keer beter dan maar?
el misti
2006-04-19 15:16:17 UTC
Post by Jeroen ter Hofstede
Post by el misti
Post by Jeroen ter Hofstede
[iets]
En, geslaagd?
:-((
[...]
Nog slechter kan in elk geval niet, of ik moet de examinator doodrijden als hij aan het
controleren is of de verlichting werkt.
(Zou dat een manier zijn voor de perfecte misdaad, als je toevallig een enorme bloedhekel
aan een bepaalde examinator hebt, net zolang examens aanvragen en zorgen dat je zakt tot
je die ene examinator treft, en dan "uit zenuwen" die man doodrijden?)
Fustigator
2006-04-20 06:26:25 UTC
Post by el misti
Post by Jeroen ter Hofstede
[iets]
En, geslaagd?
:-((
'k Klapte helemaal dicht. Vanmorgen nog 3 uur gelest en dat ging nagenoeg perfect.
Je dorst?

Met wat?

Met een pracht van een Belgisch bier, durf ik te hopen...
Post by el misti
[...]
Ach examens zijn voor de jeugd.

Ik examineer liever anderen :-)
Post by el misti
Nou ja, na 3 minuten had de examinator eigenlijk al terug kunnen laten rijden, tjezus, wat
een ramp was het. Het enige dat ik geloof ik niet fout deed was dat ik niet onder het
rijden de handrem aantrok.
Ach, gewoon overdoen en verder zich niet teveel van aantrekken.

Zelf heb ik mijn 5 kinderen rijles gegeven en ze waren er allemaal van
de eerste keer door.

Dito met mijn vrouw toen verloofde, die zich ook meteen door het
examen met succes wrong in de straten van ....Hengelo.
Post by el misti
Ik ben zwaar ontgoocheld, het ging allemaal zo lekker van te voren.
Rustig blijven is de kunst.

"Horum omnium fortissimi sunt Belgae" (©Julius Caesar, 55BC)
(= van al dezen zijn de Belgen de sterktsten)
Fusti
Fustigator
2006-04-20 06:26:25 UTC
Post by el misti
Post by Jeroen ter Hofstede
Post by el misti
Post by Fustigator
Post by el misti
Post by el misti
[...]
Daarom heb je nog geen genetische afwijkingen.
Fusti
Fustigator
2006-04-19 09:44:27 UTC
Post by el misti
Post by Fustigator
Post by el misti
Post by el misti
[...]
Dat is fout omdat de individualiteit als "iendieviedwal hjoeman
bieïng" al vast staat vanaf de eerste celdelingen. Iedere cel van het
kind in embryonaal stadium is genetisch verschillend van iedere cel
van de moeder en genetisch identiek als iedere cel van de volwassene
die 20 jaar en meer op de planeet rondloopt.
Post by el misti
Als elke genetische afwijking
maar als individu moet worden gezien, dan kun je nog wel weer even voort.
Het kind is geen genetische afwijking maar een nieuw individu van de
soort mens, dat in de prilste stadia van ontwikkeling zich in de
baarmoeder van een ander mens bevindt.

De mens in embryonaal en foetaal stadium van ontwikkeling als een
orgaan van de moeder beschouwen is biologisch-wetenschappelijk <fout>.
Je krijgt er een onvoldoende voor op je examen embryologie.
Fusti
Fustigator
2006-04-18 14:46:40 UTC
Vitae forma vocatur The Spanish Inquisition
[...]
Moederweefsel of kinderweefsel, het is in beide gevallen kannibalisme.
Fusti
The Spanish Inquisition
2006-04-18 15:43:52 UTC
Post by Fustigator
[...]
Maar dat staat niet in het strafwetboek (tenminste niet in het
Nederlandse of het Duitse), wat de Amerikanen betreft kun je natuurlijk
bijna alles verwachten.

Ximinez
Fustigator
2006-04-18 19:49:25 UTC
Post by Fustigator
[...]
niets over kannibalisme?
Post by The Spanish Inquisition
wat de Amerikanen betreft kun je natuurlijk
bijna alles verwachten.
En in iedere staat een andere wet, notabene.
Fusti
The Spanish Inquisition
2006-04-18 19:55:25 UTC
Post by Fustigator
[...]
Nee, ken je het verhaal van de Duitse kannibaal niet meer?

http://www2.telegraaf.nl/buitenland/article7471751.ece
Post by Fustigator
Post by The Spanish Inquisition
wat de Amerikanen betreft kun je natuurlijk
bijna alles verwachten.
En in iedere staat een andere wet, notabene.
Ja, het is waarschijnlijk moeilijk iets te vinden dat niet in de een of
andere staat verboden is.

http://www.dumblaws.com

Ximinez
Fustigator
2006-04-19 09:44:28 UTC
Post by Fustigator
[...]
Jawel. Maar wat voor straf heeft ie ausendlich gekregen?
Post by Fustigator
[...]
Klopt.
Post by The Spanish Inquisition
http://www.dumblaws.com
Geestige site.
Fusti
Very grumpy old man
2006-04-19 15:02:01 UTC
Had jij ook een biljoen gewonnen?
Fustigator
2006-04-20 06:26:25 UTC
Vitae forma vocatur Very grumpy old man <***@comeon.com>, die
Helaas niet.
Fusti
Fustigator
2006-04-18 14:46:40 UTC
[...]
Juist.
[...]
Dit zou een prachtige aanvulling zijn voor de WTT-kuur!
Fusti
Gonzo in da Raamstraat
2006-04-19 14:07:40 UTC
[...]
Het originele recept vermeld 4 flesjes WTT.
1 voor in de maaltijd en 3 flesjes worden tijdens het koken genuttigd.
Fustigator
2006-04-20 06:26:25 UTC
Vitae forma vocatur "Gonzo in da Raamstraat"
Da's de perfecte houding tov de WTT!
Fusti
Ravachol, Francois Claudius Koenigstein
2006-04-20 07:52:00 UTC
Op 19 Apr 2006 07:07:40 -0700 kwam uit het klavier van Gonzo in da Raamstraat
[...]
Maar bij hanteren van het originele recept werd de kok spraakgebrekking.
Vandaar dat ze het recept hebben aangepast.